تبليغات صنايع‌دستي در صدا و سيما جايي ندارد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، ويدا توحدي در جمع گروه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي و مشاور عالي رياست سازمان صدا و سيماي کشور با بيان اين مطلب گفت: صنايع‌‌دستي و هنرهاي سنتي تنها بخشي از هنر- صنعت کشورمان است که با کوچکترين انرژي قابليت ظهور دارد.

وي با اشاره به اينکه اين بخش با صرف کمترين سرمايه‌ها امکان توليد و عرضه را خواهد داشت، اظهار داشت: جايگاه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در بخش توليد به ما ثابت کرده است که بيشترين ارزش افزوده را تنها در اين عرصه شاهد خواهيم بود که با هيچ بخشي از صنعت کشورمان قابل مقايسه نيست.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج اين معاونت ادامه داد: اين در حالي است که به دليل نقش داشتن صنايع‌‌دستي و هنرهاي سنتي از گذشته دور در زندگي مردم، بسياري از پدران و مادران ما حقيقتاً هنرمند صنايع‌دستي بوده‌اند.

توحدي تصريح کرد: در حال حاضر توسعه و ترويج هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي پيش از هر چيز نيازمند فرهنگسازي مناسب است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه تبليغات موثر و مناسب نخستين قدم در پيشبرد اهداف فرهنگسازي است، گفت: اين در حالي است که جاي خالي تبليغات مربوط به حوزه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در صدا و سيماي کشور ديده مي‌شود.

وي در ادامه اظهار داشت: سازمان صدا و سيماي کشور به دو شکل تبليغات مستقيم و غير مستقيم در قالب فيلم و سريال مي‌تواند به معرفي ويژگي‌هاي منحصر به فرد صنايع‌دستي کشور بپردازد.

ويدا توحدي تأکيد کرد: در حوزه ترويج صنايع‌دستي نيز با گنجاندن برنامه‌هاي آموزشي در شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني و راديويي، صدا و سيماي کشور مي‌تواند موثر واقع شود.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج خاطرنشان کرد: تمامي اهداف تعاملات تازه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي و صدا و سيماي کشور بايد بر کاربردي کردن صنايع‌دستي و ورود بيش از پيش آن به خانه مردم معطوف شود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388101617